”jantelagen”…

Får både många besökare och en hel del uppmuntrande mail, ja även förfrågningar om att hålla föreläsningar/vinprovningar.  Men nu har jag även för första gången även fått ett ”vad jag nu skall kalla det för” ett ”jantemail”.

jantemail

Hur är man funtad när man skickar ett sådant mail?  Man har inga andra synpunkter på det jag skriver än att det är ointressant, men herregud gå vidare och läs någonting annat.
 
Jag är en kemist, vin- och smaknörd, och kommer att fortsätta skriva om det som intresserar mig, detta oavsett om någon läser det eller inte…

5 kommentarer

Filed under Allmänt

5 responses to “”jantelagen”…

  1. Det är absolut få som är intresserade av dina vinkemiartiklar. Alla bloggar borde istället ägnas åt sminktips för tonåringar, skvaller om vilka kändisar som är ihop med vem eller otrogna med någon annan, eller bestå av bilder på kattungar och hundvalpar.🙂

  2. Mattias

    Du är allt rolig du, vintomas. Skrattade så jag fes.😀

  3. Mattias

    Låt oss hata jantelagen i kör. Så jäkla fånigt mail att få. Störtlöjligt😦

    Jag är övertygad om att många hängivna vinnördar läser denna blogg med glädje. Det gör jag i alla fall.

  4. Tormeigan

    Det är ju inte sällan ett tecken på kvalitet om endast ett fåtal har ork/förmåga/kunnande att ta till sig något, så det är väl bara att lapa i sig av berömmet från mailskrivaren.🙂

    • ”tecken på kvalitet”?

      Håller helt med!

      Min blogg är inriktad delvis mot just vinets kemi. Är vinnörd, munskänk och livsmedelskemist, vilket speglar det jag skriver om. Sedan förstår jag om just mina kemiinlägg inte är för alla men så är det med mycket som skrivs och inte minst finns tillgängligt ute på ”nätet”. Gillar man inte det jag skriver, vill man inte veta varför Riesling doftar petroleum som exempel, sluta läs och surfa vidare…

Kommentera

